Andrew Scott abban a percben elkápráztatott, hogy először megláttam Moriartyként a Sherlockban. A szívemet pedig akkor rabolta el teljesen, amikor, ugyancsak Moriartyként, megszerezte a koronaékszereket, és a végén hanyagul csak annyit mondott: no rush.

 

 

Andrew Scott, a zseniális és balkezes ír színész ma, október 21-én ünnepli 47. születésnapját. A Sherlockban ismerte meg őt a világ, a Benedict Cumberbatch körül kialakuló lázban csendesen, de nem kisebb erővel lett sztár. Az azóta eltelt időben pedig bizonyította, hogy sokkal több ő mint a mesteri Moriarty

A 2014-es Pride c. filmben például az érzékeny oldalát mutatta meg. A film egy igaz történetet dolgoz fel: az 1984-es bányászsztrájk idején egy csapat meleg és leszbikus aktivista pénzgyűjtésbe fogott, hogy így segítse a bányászokat. Gyönyörű, ahogy a két teljesen különböző, elszigeteltségük és félelmeik miatt mégis hasonló csoport közeledni kezd egymáshoz.

 

2017-ben A londoni Almeida Theatre-ben állt színpadra Hamlet szerepében. Az előadásról tavaly így írtam: Megmutatja mennyi energia, szenvedély, humor, érzelem és akció van a Hamletben, a színdarabban és főhősében egyaránt. Mindennek a hajtóereje Andrew Scott lehengerlő alakítása. [...] Szenvedélyes Hamlet ő, aki feltárja az érzelmeit, kételyeit és vívódásait. Felteszi a kérdéseit, és képes cselekedni. 

2019 Moriarty után újabb kultikus szerepet hozott Andrew Scott számára. A Fleabag című sorozatban alakította a papot, akibe a főhős (és vele együtt a sorozat minden nézője) beleszeret. Itt kell elmondanom, hogy a Fleabaget én még nem láttam, azt hiszem, még nem jött el számomra a pillanat, hogy magával ragadjon. De ha valaha eljön ez a pillanat, az Andrew Scott miatt lesz, azt már most tudom.

 

 

Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amely elindította bennem, hogy megírjam ezt a bejegyzést. Idén szeptemberben Andrew Scott a londoni Duke of York's Theatre-ben állt színpadra a Ványa bácsi egy egészen különleges változatában. Simon Stephens angol drámaíró és Sam Yates rendező úgy alkotta újra Csehov klasszikusát, hogy minden szerepet Andrew Scott játszik benne

 

vanya.jpg

 

Egészen érdekes, de a színház weboldala szerint az utolsó előadás éppen ma este lesz. Jövőre azonban moziban láthatjuk Andrew Scott különleges alakítását. 2024. február 22-én kezdik vetíteni a National Theatre Live sorozatban. Nagyon remélem, hogy ez azt jelenti, hogy Magyarországon is láthatjuk az előadást. Én biztos, hogy az első sorba vennék jegyet, hogy megnézhessem.

Arról nemrég írtam, hogy Andrew Scott következő filmje az All of Us Strangers, amelyben Paul Mescal lesz a partnere. Az előzetese alapján a film "[...] melankolikus, érzéki és nagyon különleges".

A filmszerepek és színházi sziporkázás mellett hamarosan sorozatban is újra láthatjuk Andrew Scottot. Idén év végén vagy 2024 év elején érkezik a Netflixre a Ripley című sorozat, Patricia Highsmith mesterműve alapján. Andrew Scott alakítja majd Tom Ripleyt. Én pedig egészen biztosan ott leszek, hogy megnézzem.

Boldog születésnapot, Andrew Scottand honey, good to see you in a crown.:)

 

Ha tetszett a cikk, és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr7918239725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineJane 2023.10.21. 17:04:25

Aww, Andrew! <3 beskatulyázhatatlan zseni, imádom. A Fleabagre valamiért én sem tudtam még rávenni magam, nem tudom megmondani miért, de idegesít a főszereplő.

A Ványa bácsit viszont nagyon-nagyon-nagyon megnézném, remélem, eljut hozzánk is!

vincentmarvinjules 2023.10.22. 18:27:04

nahát! hogy peregnek az évek :)
a Pride-ot imádtam. a Sherlock nagy kedvenc! meg is nézem valamelyik részt nosztalgiából...
köszi a köszöntésed. szuper! <3

IamSherLocked 2023.10.24. 10:34:01

Andrew Scott tényleg zseniális :)
Még csak a Sherlockot láttam, de a Fleabag a leírás alapján érdekel. Csak nemaban láttam az előzetest, de az alapján nekem picit túl nyalasnak tűnik. Úgy értem, hol a felvezetés, amikor beleszerethetunk? Mint Mr. Rochesterbe vagy Mr Darcyba. Ott mondjuk meg pont azt a részt hiányolom, amikor meglathatjuk, milyenek, amikor már kimutathatjak az érzelmeiket :) eleink elkezdték a történeteket és nem fejezték be őket, kortarsaink meg nem kezdik el a történeteket, csak in medias res van...

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.10.25. 18:30:29

@IamSherLocked: nagyon jó meglátás, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem volt szép tőlem, de nem egy rendes előzetest tettem be, hanem Hot Priest legjobb pillanatait. Ezért is tűnhet töménynek, felvezetés nélkül.:) Bár lehet, hogy a sorozatból így is hiányzik a történet eleje...

ChristineJane 2023.10.25. 18:33:06

@vincentmarvinjules: A Pride-ról valakinek írnia kéne...khm...khm.:DD
süti beállítások módosítása