Hihetetlen, de egy hét és már október lesz! A Nap még süt, de azért már lehet keresni olyan könyveket, filmeket és sorozatokat, amelyekkel majd jól bele lehet kucorodni a fotelba egy macskával és egy bögre teával. Ennek örömére hoztam nektek néhány (egészen pontosan öt) izgalmas hírt, amely megragadott. 

1. Hamarosan (várhatóan októberben) megjelenik magyarul Alice Oseman első regénye, a Solitaire - Pasziánsz. Ennek a regénynek a főhőse Tori Spring, Charlie-nak, a Heartstopper főszereplőjének a nővére. Tori az öccséért bármit megtenne, de ő maga titokzatos és nagyon magányos. Most azonban  végre megismerhetjük a világát. Én januárban tervezem elolvasni a Solitaire-t, utána pedig szeretnék írni róla.

 

solitaire.jpg

 

 

2. 2023. szeptember 27-én érkezik a Netflixre Wes Anderson rövidfilmje, a The Wonderful Story of Henry Sugar, Benedict Cumberbatch főszereplésével. De az előzetes egyébként is sztárparádét ígér, nézzétek csak:

 

 

A filmben egy gazdag ember, Henry Sugar tudomására jut, hogyan lehetséges az, hogy valaki anélkül lásson, hogy használná a szemét. Ez az információ megváltoztatja az életét. De vajon valóban így van-e?

3. Bridget Collins Budapestre érkezik. A tervek szerint az írónő már tavaly ellátogatott volna a PesText eseményére, végül azonban betegség miatt le kellett mondania a beszélgetést. Idén szeptember 30-án 18 órára várják a Három Hollóba, és reméljük, most tényleg beszélgethetünk is vele minden gond nélkül. 

Bridget Collins gyermekkönyvek szerzőjeként vált ismerté és népszerűvé hazájában, Angliában. A könyvkötő az első felnőtteknek írott műve, amely akkora siker lett, hogy hamarosan követte a második felnőttregény, az Árulások.

 

arulasok.jpg

 

A könyvkötőt (The Binding) már végigolvastam, és nagyon-nagy hatással volt rám. Olyan könyv, ami teljesen magával ragad, egyfolytában azt olvasnánk, nem tudjuk letenni. Ha pedig éppen nem azt olvassuk, állandóan arról beszélnénk mindenkivel, mindig. És amikor vége és le kell tennünk, a világ hirtelen üres lesz. Emmett Farmer és Lucian Darnay nem mindennapi szerelmének története, fölkavarja az érzelmeinket, egyszerre nyugtalanít, és tölt el örömmel. Tervezem, hogy eredeti nyelven, angolul is elolvasom, arra pedig nagyon kíváncsi vagyok, Bridget Collins mit mesél majd róla.

4. Közeledik a Doctor Who 60. évfordulója. Idén novemberben már 60 éves lesz a britek legkülönlegesebb sorozata, a Doctor Who. Bizony, az első epizódot 1963. november 23-án sugározták, a sorozat azóta kultstátuszba emelkedett. Az ünnepi epizódokhoz előzetest is kaptunk már, visszatér például a legendás Doktor, David Tennant is. A sorozat nemzetközi sugárzási jogát egyébként megvette a Disney+, így a novemberi ünnepi premiernél én is egészen biztosan ott fogok ülni, teával az egyik, (szonikus) csavarhúzóval a másik kezemben. (Ha a csavarhúzót nem értitek, most kell elkezdenetek Doctor Who-t nézni.:))

 

 

5. Végül, de nem utolsó sorban 2023. szeptember 29-én már 31. évadjával tér vissza a világ egyik legjobb talk showja, a Graham Norton Show. Így aztán én már tudom, mit fogok csinálni szeptember 30-án szombaton reggel.:) Mivel az új vendégekre még várnunk kell, kedvcsinálónak megmutatom nektek az egyik kedvenc régebbi beszélgetésemet a műsorból. Alább Andrew Garfield meséli el, hogyan kapta meg a szerepet a Tick, Tick... Boom! filmben, amely később Oscar-díjjelölést hozott neki: Avagy legyen mindenkinek egy olyan jóbarátja, aki hazudik érte. :)

Bármit is olvastok vagy néztek szeptember végén/október elején, érezzétek nagyon jól magatokat! Én pedig hamarosan érkezem új ajánlókkal, érdekes interjúkkal és izgalmas bejegyzésekkel.

 

 

Ha tetszett a cikk és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr3318221681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineJane 2023.09.25. 18:20:28

De jó!:) Mindennek nagyon örülök, de meg kell mondanom, leginkább az új ajánlókat várom. Telhetetlen vagyok, tudom.:) <3

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.09.25. 18:22:40

@ChristineJane: :D Nem vagy az, elkanászodtam, én is tudom! De nagyon igyekszem, rengeteg ötletem van! <3

IamSherLocked 2023.09.26. 17:54:34

Juj, de jó ajánló, olyan vidám és sokat ígérő hangvétele van, hogy az az érzésem támadt, hogy az én életem is csupa izgalmas és finomságokkal édesített művelődés és beszélgetések színes kavalkádja! :) Hát erre azért nekem még várnom kell, de olvasni éppenséggel van időm, és engem ez a könyv meg is fogott! De sajnos csak mobilon tudok olvasni, mert a kis cukorfalat alvása közben ezt az egyetlen dolgot van esélyem a kezemben tartani és látni is a sötétben :D

ChristineJane 2023.10.01. 19:05:51

@IamSherLocked: a hozzászólásod engem most jobban fölvillanyozott, mint maga bejegyzés! Szuper, ahogy írsz, jó, hogy visszatértél.:) A kis cukorfalatnak pedig sok puszi!:)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.10.01. 19:13:05

@IamSherLocked: @ChristineJane: amikor először olvastam ezt a hozzászólást, én is arra gondoltam, hogy az ilyen sorokért érdemes több mint tíz éve blogolni. Magyon köszönöm, Dearest!

Egyébként melyik könyv fogott meg?:) A Pasziánsz vagy A könyvkötő? Bármelyiket kölcsön tudom adni, ha tudsz már papíralapú könyvre váltani.;) A cukorfalatnak addig is sok puszi! <3 :)

IamSherLocked 2023.10.02. 10:13:02

@PuffCinq: ja, a könyvkötő. :)
Rendben, azt köszönöm, ha már úgy leszek, elkérem :)
Juhú, akkor érdemes volt hozzászólnom :)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.10.02. 19:07:28

@IamSherLocked: A könyvkötő angolul és magyarul is megvan!;) És elmentem ám szombaton a közönségtalálkozóra, úgyhogy még háttér-információkkal is szolgálhatok.:) (ps.: gyönyörűen beszélt angolul.)

ChristineJane 2023.10.02. 19:11:58

@PuffCinq: juj, én is ott voltam szombaton, kár, hogy nem futottunk össze. :D
süti beállítások módosítása