Eredetileg ebben a bejegyzésben azt szerettem volna megkérdezni tőletek, hogy ki a legjobb Mr. Darcy. Melyik színész alakítja őt a legjobban. De ezt kérdeztem már máskor, máshol. Ezért arra jutottam, hogy ezt a bejegyzést egy kicsit fölpezsdítem, és azt kérdezem meg, hogy ki a legjobb, Mr. Darcy, Mr. Thornton, esetleg Mr. Rochester. Ti kit választanátok?

 

ketten.jpg

 

És itt most ne a színészekre gondoljatok, arra vagyok kíváncsi, hogy az irodalmi karakterek közül számotokra ki a legizgalmasabb. Kivel teáznátok? Kivel töltenétek el egy délutánt meghitt beszélgetés közepette? Kivel találkoznátok egy tó partján, egy pályaudvaron vagy egy fa alatt? Kit ismernétek meg szívesen? Nehéz kérdés, tudom, mert Jane Austen Mr. Darcy megalkotásával elképesztően magasra tette a lécet. De Mr. Thornton felvillanyozóan modern gondolkodású, izgalmas karakter, Mr. Rochester pedig ellenállhatatlanul rejtelmes.

 

Kit válasszunk hát? Mr. Darcy első látásra dölyfös és zárkózott, de ahogy a történet előre haladtával egyre jobban megismerjük, úgy bomlik ki jellemének teljessége és válik nagyon vonzóvá. Mr. Thornton, ahogy az Észak és Dél története kibontakozik, egyre inkább képessé válik mások szemszögéből nézni a világot, felszínre kerülnek az érzelmei, amelyeket ellenséges, gyakran szigorú viselkedésével mindaddig leplezett. Mr. Rochester pedig szembenéz minden titkával, és a tisztítótűzön megy keresztül, hogy elnyerhesse a szerelmet.

 

harman.jpg

 

Segítségképpen megmutatom, miként írtam eddig ezekről az ellenállhatatlan irodalmi hősökről itt, a blogon, utána pedig SZAVAZZATOK, ki a legjobb.

Mr. Darcy

Jane

Aki Mr. Darcyt adta nekünk: Jane Austen

És akkor Elizabeth Bennet megjelent a fürdőszobámban

Színházi élmények: Elizabeth és Teremtmény 

 

Mr. Thornton

Észak és Dél

 

Mr. Rochester 

Jane Eyre 2011-ben

Amikor Michael Fassbender megbabonáz

204 éve született Charlotte Brontë, a Jane Eyre alkotója

 

 

Ha tetszett a cikk és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr8914883924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gertrudstein 2022.05.04. 18:03:42

Mr. Rochester a legdrámaibb sorsú hős köztük. Az ő szenvedése, jellemfejlődése a legmegrázóbb.
És "Michael Fassbender megbabonáz"!!!

ChristineJane 2022.05.04. 18:11:37

@gertrudstein: egyetértek, de mégiscsak nehéz kérdés. Mr. Rochester nekem mindig egy kicsit félelmetes volt, nemcsak vonzó, Mr. Darcy meg elérhetetlen. Úgyhogy bármilyen furcsa is, azt hiszem, én maradok Mr. Thorntonnál, beszélgetni a legjobban vele tudnék.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2022.05.04. 18:15:38

@ChristineJane: @gertrudstein: akkor nekem marad Mr. Darcy, köszönöm!:D De komolyan, én őt ismerném meg, éppen azért, mert olyan elérhetetlen. Szeretném tudni, hogy valójában milyen.

vincentmarvinjules 2022.05.05. 07:46:26

Rochester egy jellemtelen, sötét fickó. Nem tudnék vele beszélgetni, mert élből hazudna. Darcy olyan gőgös, hogy szóba nem állna velem. Talán Thornton. De ő is egy óriási ego.

ChristineJane 2022.05.05. 15:14:23

@vincentmarvinjules: micsoda sarkos megfogalmazás. És van is benne igazság, de azért ne felejtsd el, hogy mindhárom karakter fejlődik, éppen ezért összetett kérdés az, hogy hogyan tekintünk rájuk.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2022.05.05. 15:18:48

@vincentmarvinjules: @ChristineJane: engem egyébként leginkább az tántorít el Rochestertől, ahogy Berthával bánik. Oké, nem záratja őrültek házába, de azért nincs az asszonynak sokkal jobb sorsa. Nem véletlen, hogy regényt is írtak róla.

ChristineJane 2022.05.05. 15:22:41

@PuffCinq: a Wide Sargasso Sea, Jean Rhys regénye az, ugye? Azt már nagyon régóta szeretném elolvasni, örülök, hogy eszembe juttattad, köszi!:)

IamSherLocked 2022.05.07. 13:04:03

Ejjj! XD
Komoly kérdésre én komoly választ adtam, de nagyot nevettem a betrollkodott negyedik lehetőségen, és kedvem lett volna azt választani!
A "sötét, jellemtelen fickó" :D talán tényleg durva megfogalmazás, de valóban, ahogy Berthával bánik, legalábbis mai szemmel nézve elég megbocsáthatatlan. Vagyis nekem nem menne. Ha én beszélgetni vágynék, Mr. Thorntont választanám. Nekem ő tűnik olyannak, aki "csak úgy" is beszélgetne egy nővel, nemcsak akkor, ha vonzónak találja őt. Hanem pusztán intellektuális élvezetből. Bár az lehet, hogy rangján alul ő se ülne be velem egy jó devoni cream tea-re. Mr. Darcy egy beszélgetésre túl zárkózott, lusta lennék megnyitni, és valószínű nem is sikerülne. Mr. Rochester pedig tényleg túl sötét. Olyan terhelt a múltja, hogy az mindent elural. És nem is az a kifejezetten beszédes fajta.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2022.05.09. 14:59:17

@IamSherLocked: :D :-* Poldark nem trollkodás kérem, hanem komoly felvetés!:)) A válaszod egyébként remek, és rendkívül megalapozott, köszönöm!

ChristineJane 2022.05.09. 15:05:30

@IamSherLocked: Mr. Darcy egyébként szerintem attól függ, hogy történetének melyik pontján találkozol vele. Ha az elején, akkor valószínűleg figyelemre se méltat, max. rosszalló pillantásokra. Ha azután találkozol vele, hogy összeházasodott Elizabethtel, valószínűleg tök jól elcsevegtek. Mr. Thornton ellenben szerintem bármikor szóba állna veled/velünk.
süti beállítások módosítása