2013 októberében írtam pár, tőlem megszokott lelkes sort a facebookon a BBC Ripper street című sorozatáról. Afeletti örömömben írtam, hogy a sorozat visszatér a 2. évadra, hiszen a Ripper street - mint annyi más BBC sorozat - zseniálisan sikerült. Erre nem sokkal később kiderült, hogy a sorozatnak a 2. évaddal vége is. De aztán jött még egy fordulat: a ma már sorozatok gyártásával is foglalkozó Amazon webáruház vállalta, hogy elkészíti a Ripper street 3. évadát. Az új részeket az Amazon előfizetői mától láthatják. És hogy teljes legyen a happy end, a 3. évadot - igaz, kicsit rövidebb részekkel - a BBC is levetíti jövő év elején! Addig is megmutatom Nektek azt a pár lelkes sort, most itt a blogon is, az ismétlés sosem árt, a szöveget a fejlemények fényében frissítettem. Jó szórakozást!

Amikor a BBC viktoriánus korban játszódó nyomozós sorozata tavaly decemberben elkezdődött, gondoltam én, minek nekem viktoriánus nyomozós sorozat? Ott van nekem minden viktoriánus nyomozók legnagyobbika, Sherlock Holmes, mindenféle formában. Nem kell nekem más.01Ripper-Street-S3-1.jpg

De a Ripper Street csak nem hagyott nyugodni, és mire idén nyár elején az első rész végére értem, már tudtam: „a francba, megint itt egy BBC-sorozat, amit nézni kell!” Nem csak nekem, másnak is. A Ripper Street története 1889-ben kezdődik Londonban, úgy félévvel azután, hogy Hasfelmetsző Jack (Jack the Ripper) utolsó áldozatát megtalálták. Jack azóta eltűnt, és bármennyire kézenfekvő lenne is, a sorozat középpontjában nem az áll, hogy utána kutatnak. Nem, a sorozat azt a félelemmel és bizonytalansággal teljes hangulatot ragadja meg zseniálisan, amit a Hasfelmetsző maga után hagyott a szűk utcákon.

A főszereplőknek, Edmund Reid felügyelőnek (Matthew Macfadyen), Bennet Drake őrmesternek (Jerome Flynn) és a titokzatos amerikainak, Homer Jacksonnak (Adam Rothenberg), aki eleinte leginkább orvosi tudásával segíti a nyomozásokat, persze minden héten újabb és újabb bűnesettel kell megküzdeniük. Az esetek változatosságára, és a sorozat történelmi hitelességére nem lehet panasz, természetesen a dramaturgiai szempontok figyelembevételével. A sorozat erőssége mégis a három főszereplő. Az ő történeteinek kibontakozása, az ő fejlődésük ad igazi izgalmat.

Aki régóta követi már A Kihagyhatatlan blogot, tudja jól, hogy engem bármi könnyen elvarázsol, ami brit. Így csoda, de a Ripper Street esetében az amerikai szereplő fogott meg leginkább. Homer Jackson, az egykori Pinkerton ügynök nagy titkokat őriz, és én tűkön ülök, hogy lássam, mi történik vele. A Ripper Street harmadik évadát tehát mától láthatják az előfizetők az Amazonon. De a többiek se keseregjenek az első és a második évadot ingyen meg lehet nézni ugyanott. Úgyhogy, aki eddig lemaradt a Ripper Streetről, könnyen pótolhatja a mulasztást. Igen, a francba, a Ripper Street már megint egy olyan BBC-sorozat, amit nézni kell!

                                                                                              Bori

 

A Ripper street alkotóiról és szereplőiről információt itt találok, a sorozatról igyekszem még írni bővebben.

Update: Időközben megtudtam, hogy Louise Brealey is szerepet kapott a 3. évadban. Louise Brealey alakítja Mollyt a BBC Sherlockban. Nem is akárhogy. Mondom én, a Ripper streetet most már tényleg nézni kell!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr526884437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamSherLocked 2014.11.14. 17:51:55

Ajjajaj és megint egy ajánló, ami kedvet csinált egy sorozathoz! :D Mi lesz így a vizsgaidőszaki tanulással?
Amúgy nyilván Sherlock az über, (csak hogy stílusos legyek :)), de nyilván ezt is meg kell nézni! Főleg, hogy azt mondod, az amerikai izgat leginkább, ez egy olyan állítás, ami tőled önmagában is olyan felhúzóerővel bír, hogy alig bírom visszafogni magam, hogy ne most azonnal kezdjem el nézni a sorozatot. :)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2014.11.17. 09:42:28

@IamSherLocked: én is meglepődtem magamon, képzelheted!:D De Homer Jackson jó fej, nem tehetek róla... Egyébként Adam Rothenberg, a színész, aki játssza, szerepelt a House-ban is! Egy beteg férjét alakította. Majd megmutatom, ha úgy adódik. Úgyhogy egy vakmerő asszociációs ugrással, Jackson csak jó lehet, mert benne volt a House-ban. :D

ChristineJane 2018.01.04. 18:28:03

Ezt a sorozatot is tovább kéne néznem, vészesen elakadtam vele...
süti beállítások módosítása