1999 karácsonyán kaptam meg az első Harry Potter-könyvemet, 13 éves voltam akkor. Az elmúlt közel 24 évben a Harry Potter az életem része lett. Olvastam angolul, magyarul, franciául, néztem filmet éjfélkor, és könyvesboltban is voltam éjszaka, hogy elsőként kapjam kézbe az új könyvet. Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért kettős érzésekkel fogadtam a hírt, amely most már hivatalos: tévésorozat készül a Harry Potter-könyvekből, mindegyik kötet külön évadot kap. Teljesen új színészek érkeznek. 

 

hpmax.jpg

 

Az első gondolatom az volt, hogy miért kell ezt. Nálam jobban senki sem szereti a Harry Pottert, de a könyvekből készült első filmet 22 éve mutatták be, ami távolinak tűnik, de bizony még nagyon közel van, ha a filmeket nézzük. Ezek a filmek a mindennapjaink részei, a szereplőit nem válthatja még föl senki. De tényleg, ki játszhatná el Piton professzort, ha nem Alan Rickman? Nála nincs jobb, ő nem pótolható. 

De aztán jöttek a részletek, például az, hogy a sorozat készítésében J.K. Rowling is részt vesz executive producerként, ami biztosítja, hogy az a világ, amelyet ő teremtett úgy jelenjen meg a sorozatban, ahogyan ő szeretné. Ez pedig azt is jelenti, hogy a sorozatból olyan részleteket tudhatunk meg a varázsló világról, amelyeket eddig nem ismertünk, ami mindenképpen izgalmas.

Úgyhogy végül is kétségekkel vegyes izgalommal, kellő nyitottsággal várom Harry Potter-tévésorozatot, amely egy új generációnak (is) meséli el a történetet, amely az én gyerekkoromat meghatározta

 

 

Éppen ezért nem bírom ki, hogy ne Alan Rickmannal zárjam ezt a bejegyzést. Most olvasom a naplóját, ami lenyűgöző. A "tovább" mögötti videóban Alan Rickman a Harry Potter-filmek forgatásáról mesél.

 

 

Ha tetszett a cikk és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr6718102504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineJane 2023.04.14. 23:07:25

Legszívesebben azt mondanám, hogy miért nem a Tekergőkről csinálnak sorozatot! Miért, miért nem?! A Harry Potter-könyvekben annyi részlet, történet van, amit ki lehetne bontani sorozattá. De oké, nyitott leszek, és várom nagyon. De Alan Rickmannél senki nem lesz jobb. Előre sajnálom azt a színészt, aki Pitont játssza majd. Lehetetlen feladat elé állítják...

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.04.14. 23:10:14

@ChristineJane: nem tudtam volna, és nem is fogalmaztam meg jobban, én is így érzek. Alan Rickmant pedig senki sem pótolhatja. <3

vincentmarvinjules 2023.04.15. 07:29:41

Hát.... Fenntartásaim vannak.
De félre az előítéletekkel!
és köszi az infót!!!!

Mesterséges Geci 2023.04.15. 13:48:51

Alan Rickman, Robbie Coltrane nélkül ez már csak az eredeti (egyébként nem túl jól sikerült) filmek megcsúfolása lesz.
Mint amikor a Dr. Who-ban elkezdték cserélgetni a Doktort. :(

ChristineJane 2023.04.15. 14:31:34

@Mesterséges Geci: mondjuk, a Doctor Who-nak az a koncepciója, hogy cserélik a Doctort, más kérdés, hogy az sem sikerül mindig jól. A HP esetében tényleg azt érzem, hogy ez még túl korai. Lehet, hogy a filmek sem sikerültek mindig jól, de akkor is nagy hatást tettek, itt vannak velünk, és az összehasonlítás elkerülhetetlen. Miközben tényleg rengeteg téma lenne a HP-univerzumban, kezdve Voldemort hatalomra jutásától a Tekergők iskolai éveiig, amelyek alapul szolgálhatnának egy tévésorozatnak. Csak nyilván nagyobb kockázat, mint a már ismertet feldolgozni újra.

Mesterséges Geci 2023.04.15. 14:48:32

@ChristineJane: ott lenne még az a színpadra íródott borzalom is, aminek talán kisebb a kockázata, bár olvasva a könyvet (úgy hat-hét éve) igencsak gázosnak tűnt és ha abból indulok ki, akkor az írónő nem igazán tudná már hozni az eredeti formáját sem, így meg tényleg nem lenne érdemes egy új star wars univerzumot csinálni belőle.

Mesterséges Geci 2023.04.15. 14:49:13

@ChristineJane: egyébként a Doctor Who pont azért jutott eszembe, mert a Tűz serlegében a rosszfiú az egyik doki volt. :D

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.04.15. 15:01:09

@Mesterséges Geci: nem mintha védenem kéne bárkit is, de a színdarabot nem J.K. Rowling írta, hanem Jack Thorne. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a Legendás állatok és megfigyelésük forgatókönyveit J.K. Rowling írta, és kiderült, hogy nem jó forgatókönyvíró, bele is álltak a filmek a földbe, sajnos.

A színdarabot egyébként láttam Londonban, meg is írtam, mit gondolok róla, itt elolvashatod:
puffcinq.blog.hu/2017/02/13/harry_potter_es_az_elatkozott_gyermek_csak_a_varazslat_hianyzik

ChristineJane 2023.04.15. 15:07:19

@Mesterséges Geci: David Tennant mint Barty Kupor, az egyik legjobb dolog, ami a Tűz Serlege filmváltozatában történt.:D

Mesterséges Geci 2023.04.15. 16:35:58

@PuffCinq: na ez nekem nem tűnt fel. Azt hittem, abban is JKR kezecskéje van.

Mesterséges Geci 2023.04.15. 16:37:12

@ChristineJane: párom szerint az volt a legjobb a nyolc film közül. :)

ChristineJane 2023.04.15. 19:24:58

@Mesterséges Geci: nekem a harmadik a kedvencem, de én szeretem Alfonso Cuarón stílusát. Igazából mindegyik film kedves nekem valamiért, csak a hatodikat bírom nehezebben, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül.:) Az egyik legjobb regény a sorozatból, nagyon fontos momentumokkal, erre csinálnak belőle egy tinidrámát...

Mesterséges Geci 2023.04.15. 20:17:47

@ChristineJane: a hatodik? Nem a hetedik? Számomra az volt elég fájdalmas.
Valahogy nekem nem áll össze sem az, hogy miért csináltak a harmadiktól kezdve egyre sötétebb horrort az egészből, sem azt, hogy lényeges apróságok miért maradtak ki a filmekből... olyanokra gondolok, mint amikor a Félvér herceg végén Piton megemlíti, hogy "Igen, én vagyok a félvér Herceg", mintha a film alapján már sejtenie kéne Potternek, holott... tképp az egész filmben mintha valami másról szólna. És a magyarázat is kimaradt, ha jól emlékszem, hogy az anyját Prince-nek hívták.

gertrudstein 2023.04.16. 07:44:01

Akárhogyis, Rowling zsnei. Gondoljatok a felnőtt regényeire is.
Bízzunk benne, hogy okkal ment bele a sorozatba. És nem szúrja el.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.04.16. 15:10:50

@gertrudstein: én is abban bízom, hogy Rowling részvételével jól fogják megcsinálni ezt a sorozatot.

ChristineJane 2023.04.16. 15:16:58

@Mesterséges Geci: épp ezért mondtam a hatodikat. Mert a filmben a Félvér Herceg történetéből kihagyták a Félvér herceget, kaptunk viszont pl. Harry cipőjét bekötő Ginnyt. Közben pedig, ahogy te is mondod, Piton mellékesen megemlíti, hogy ő a Félvér Herceg, ami a filmet nézve kit érdekel, semmi hatása nincs. Ezért mondom, hogy nekem a hatodik a mélypont. A hetedik nem sok vizet zavar, de legalább egy kellemes kalandfilm.:)

Mesterséges Geci 2023.04.17. 08:26:44

@ChristineJane: a Félvér herceget csak példaként hoztam, mert hirtelen ez jutott eszembe. De a filmekből rengeteg ilyen "lényegtelen" dolgot kihagytak. Számomra az utolsó könyv megfilmesítése jelentette a sorozat legalját, az első rész szinte nulla történéseivel, a második, valamivel jobban sikerült rész sötétségével és itt-ott zs kategóriás akciófilmre emlékeztető jeleneteivel. Ugye muszáj volt szinte mindenhez CGI-t használni, mert az volt a menő akkoriban, meg olcsóbb volt, mint az egyéb variációk, ugyanakkor elég kezdetleges volt ahhoz, hogy feltűnő legyen a használata.

ChristineJane 2023.04.19. 19:55:04

@Mesterséges Geci: remélhetőleg a sorozat arra ad lehetőséget, hogy ezeket a hibákat javítsák, én bizakodom.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2023.04.19. 19:57:41

@ChristineJane: @Mesterséges Geci: ha a sorozatban rendesen elmesélik a Félvér Herceg történetét, és nem azzal töltik az időt, hogy Ginny beköti Harry cipőjét meg sütivel eteti, én már boldog leszek.:D
süti beállítások módosítása