...Űrlottót játszik és Shelley verseket olvas.

Idén is fantasztikus könyveket kaptam karácsonyra, és remélem, adtam is, úgyhogy a könyvtárunk ezúttal is gyönyörű és izgalmas kötetekkel gazdagodott. Ezekből hoztam nektek most ötöt, hogy kedvet csináljak egy kis évbúcsúztató, évkezdő olvasáshoz.

 

Nick Hornby: Olyan, mint te 

Nick Hornby a könnyed, mégis erőteljes regények nagymestere. Legújabb regényében nemcsak egy párkapcsolat alakulásáról ad magával ragadó képet, de azt is bemutatja, hogyan élnek Nagy-Britanniában a Brexit után. A regény főhőse a húszas éveiben járó Joseph, aki arról álmodozik, hogy egyszer DJ lesz. Egyelőre azonban egy hentesboltban dolgozik. A boltban megismerkedik egy kedves, sötét hajú nővel, és róla is álmodozni kezd. A nő azonban sokkal idősebb nála... Az olyan, mint te magyar kiadásának borítóját Szabó Levente tervezte, amire én különösen büszke vagyok. Nagyon jó kézbe venni ezt a könyvet, ne hagyjátok ki.:)

 

 

Matthew McConaughey: Zöldlámpa

"Ötven éve élem ezt az életet, negyvenkét éve próbálom kiókumlálni a rejtélyét. Lejegyzek sikereket és kudarcokat, örömöket és bánatokat, dolgokat, amik ámulattal töltenek el, és dolgokat, amiktől kirobban belőlem a nevetés. Hogyan legyek igazságos. Hogyan stresszeljek kevesebbet. Hogyan érezzem jól magam. Hogyan bántsam kevésbé az embereket. Hogyan bántsanak engem kevésbé. Hogyan legyek jó ember." Írja a színész könyve bevezetőjében. Őszintén megmondom, nem hittem, hogy Matthew McConaughey valaha könyvet fog írni, vagy hogy az engem valaha érdekelni fog. De ahogy karácsony este kezembe vettem a Zöldlámpát, rögtön tudtam, hogy ez az az olvasmány, amelyre most mindannyiunknak szüksége van. Pozitív, de őszinte szerelmeslevél az élethez.

 

A tovább mögött még három könyv, és egy kis meglepetés vár rátok. Meglepetés főszereplője Benedict Cumberbatch.

 

 

Percy Shelley válogatott művei angolul

Oké, bevallom, az én kifejezett kérésem volt, hogy ezt kapjam karácsonyra. Össze kell szednem hozzá minden meglévő és még nem létező angoltudásom, de határozott szándékom, hogy jövőre elolvasom ezt a könyvet. És hogy miért olyan nehéz Shelleyt olvasni, akár magyarul is? A Világirodalmi Lexikon például így ír: a XX. század elején sokan vádolták Shelleyt azzal, hogy az intellektuális kontroll hiányzik a költészetéből. Nyelvezete elvont, képzeletvilága alaktalan, anyagtalan és elomló, szimbolizmusa öntörvényűen árad. Nincs más hátra, állok a kihívás elébe.

 

Philip K. Dick: Űrlottó

Philip K. Dicknél eredetibben gondolkodó és zseniálisabb stílusú sci-fi író nincs még egy a világirodalomban. Most végre a legelső regényét is kézbe vehetjük magyarul, Pék Zoltán ihletett fordításában. "A távoli jövőben bárki lehet a Naprendszer vezetője: nincsenek választások, nincsenek alkalmassági tesztek, nincs semmiféle feltétel. Minden az űrlottón múlik, és amikor a mágneses lottópalack pörög, bárkiből a világ abszolút uralkodója, a Kvízmester lehet. Csakhogy, amikor egy új Kvízmester hatalomra kerül, az elődjének még vannak bizonyos jogai, például orgyilkosokat küldhet az új vezető meggyilkolására..." - írja a fülszöveg, alig várom, hogy olvassam. 

 

Jean Hanff Korelitz: Tudhattad volna

Az idei év egyik legnagyobb sorozatélménye volt számomra a Tudhattad volna című HBO sorozat. Nem volt tökéletes, de egyrészt a családommal együtt néztem, és együtt találgatni, hogy ki a tettes, nagyon szórakoztató, másrészt Nicole Kidman és Hugh Grant egészen lenyűgözőek együtt. A sorozat alapjául szolgáló regény magyarul is olvasható, és akkor is letehetetlen olvasmány, ha láttuk a feldolgozását, mert könyv és sorozat között nagy eltérések vannak. Grace elismert pszichiáter, párterapeuta, hamarosan megjelenik a könyve, a Tudhattad volna, amelyben szakmai tapasztalataira alapozva ostorozza a nőket, amiért meggondolatlanul mennek bele a házasságba. Pedig tudniuk kellene, hogy kihez mennek hozzá, mert egy nő ezt megérzi. Grace úgy érzi, hogy az ő házassága tökéletes, de minden összeomlik, amikor egy napon a férje eltűnik...

 

undoing.jpg

 

És akkor, ahogy ígértem, a végére egy kis meglepetés Benedict Cumberbatch előadásában. A színészóriás két éve vicces videóban tartott mesterkurzust arról, hogyan fogadjunk el lelkesen egy ajándékot, még akkor is, ha nem örülünk neki igazán. Én minden ajándéknak örültem idén, tényleg! Még a ébresztőórának is, igazán. Értem én, hogy miért kaptam, tényleg.:D De az alábbi videó bármikor jól jöhet, főleg, ha olyan jó színészek vagyunk, mint Benedict Cumberbatch. Szilveszter közeledtével pedig egy kis nevetés is ránk fér, úgyhogy jó szórakozást a videóhoz!:)

 

 

Kapcsoló bejegyzés:

Karácsonyi könyvkavalkád

 

Ha tetszett a cikk és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr1916359558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineJane 2020.12.30. 19:46:34

:DD ez a cím, és még Benedict is! + könyvek, macskák és még karácsonyfa is. Ez a bejegyzés tökéletes így év végére, köszi! És boldog új évet!:)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2020.12.30. 19:54:03

@ChristineJane: köszönöm, igyekeztem!:D Boldog új évet neked is!:)

gertrudstein 2021.01.01. 19:52:21

Most fejeztem be a Tudhattad volna regényt. A film csak a történet vázának vázlatát dolgozta fel, a regény tök más.
Engem a filmben Nicole Kidman halálra idegesítette a filmben. Mint egy viaszbábú.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2021.01.02. 12:05:50

@gertrudstein: én tegnap szinkronnal néztem bele a sorozatba, és bár imádom a magyar hangokat, most mégis nagyon idegen volt minden. Ha már megnézted eredetiben, nagyon furcsa magyarul...

ChristineJane 2021.01.02. 12:09:44

@gertrudstein: köszi, hogy írtál a könyvről. A sorozatot már láttam, és azok után, amit írtál, egyre jobban érdekel a könyv, el fogom olvasni!

vincentmarvinjules 2021.01.03. 09:20:51

Én is most kaptam karácsonyra a könyvet, már be is fejeztem. Tök érdekes, hogy nem krimi, első perctől nem kétséges, ki a gyilkos, csak az a kérdés, Grace min megy keresztül, hogy változik a személyisége, az élete ettől a sokktól.
A film izgi, a könyv nem, de azért érdekfeszítő.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2021.01.04. 16:31:25

@vincentmarvinjules: mondjuk, ha karácsonyra kaptad, és már el is olvastad, akkor azért jó könyv.:))

ChristineJane 2021.01.04. 16:34:28

@vincentmarvinjules: na jó, most már tuti elolvasom a könyvet!:))
süti beállítások módosítása