Ugye, még nem késtem el vele, hogy beszámoljak róla, hogy milyen könyveket kaptam karácsonyra? Ami azt illeti, nekem még mindig fenyőillatú, ünnepi hangulatom van, nem utolsósorban a könyvek miatt. Vágjunk is bele. A könyvekről olyan sorrendben fogok írni, amilyen sorrendben tornyot építettem belőlük a fa alatt:

The Man in the High Castle: Creating the Alt World Mike Avila könyve Az ember a Fellegvárban című, az Amazonon futó sikersorozat kulisszatitkaiba enged betekintést. A sorozat Philip K. Dick modern klasszikusából, az azonos című regényből készült. A könyv, amit én most kaptam, bemutatja a karaktereket, helyszíneket és minden olyan fontos apróbb vagy éppen nagyobb dolgot, ami ahhoz kell, hogy egy ilyen nagyszabású mozgóképes produkciót elkészítsenek. Én még nem fejeztem be a sorozatot, úgyhogy még nem merültem el ebben a könyvben, nehogy valamit idő előtt eláruljon, de már alig várom a percet, hogy igazán kinyissam. A sorozatkészítés világa kiskorom óta érdekel, Az ember a Fellegvárban – legyen akár a regény, akár a sorozat – pedig még mindig rendkívül nagy hatással van rám, úgyhogy feltétlenül el fogom olvasni ezt a könyvet.

 

20200104_112929.jpg

 

Gasztrokulturális kalandozások franciául Életem nagy vágya, hogy elolvassam a Vörös és feketét eredeti nyelven, minden könnyítés nélkül, úgy, ahogy azt Stendhal megírta. És ehhez azért kell még egy kicsit tanulnom. A tanuláshoz pedig nagy segítség Isabelle Langenbach könyve, amely rejtvényeken és kulturális érdekességeken átvezetve tanítja a francia nyelvet. Mindig ilyen nyelvkönyvre vágytam.

 

Gentleman Jack Főhősünk Anne Lister, aki a XIX. századi élet szinte minden szabályát megszegte. Merész és szenvedélyes nő volt, aki anatómiát tanult, politizált, kézben tartotta birtoka ügyeit és Európát is bejárta. És mindebben egy nő volt a társa, Ann Walker. Anne fáradhatatlan naplóíró volt. Harmincnégy éven át írta feljegyzéseit, 27 kötet lett belőlük. Titkosírással írt krónikáját nemrég találták meg egy rejtekhelyen. Ez alapján készült az HBO nagy sikerű sorozata, a Gentleman Jack. A sorozat mellé pedig született egy könyv is, Anne Choma tollából, amely a naplókat dolgozza föl. Ezt kaptam én most meg, és alig várom, hogy belevessem magam.

 

Malevil Ahogy már mondtam, Az ember a Fellegvárban felkavaróan nagy hatással van rám. Ezek után nem is kérdés, Robert Merle világhírű regényét is el kell olvasnom, hamarosan. A fülszöveg szerint: „A Malevil a katasztrófavíziós antiutópiák egyik legnagyszerűbb előképe, 1972-ből. A mű tulajdonképpen egy apokalipszisfreskó, amolyan klasszikus túlélőhistória, egy szélsőséges helyzetbe zárt közösség működésének és esélyeinek analízise, egyúttal lebilincselő kalandregény. Hősei arra ocsúdnak egy sziklafal védte dél-franciaországi várkastély borospincéjében, hogy pusztító atomkatasztrófát éltek túl. Vajon elegendő esélyt ad-e némi élelem, jószág és vetőmag, hogy ne pusztuljanak éhen? S ami legalább ilyen fontos: sikerül-e újjászervezniük az életüket és megvédeni magukat az új barbárság váratlanul felbukkanó erőivel szemben?” Már most biztos vagyok benne, hogy nem fogom tudni letenni.

 

80246588_568811633942038_7238459291919712256_n.jpg

 

Hamlet És nem is akármilyen Hamlet, hanem Mensáros László 1956-os Hamlet alakításának krónikája és elemzése. A kötet tartalmazza az előadás egyetlen fennmaradt hangfelvételét. Olyan kordokumentum ez, amelyet mindenkinek meg kell ismernie. Nemcsak annak, aki – ugyanúgy, mint én – szenvedélyesen szereti a dán királyfi örök érvényű történetét.

 

Olivia Joules és a túlfűtött képzelet franciául Mondtam már, hogy nem akarom föladni a francia tanulást? A lelkesedés fenntartására nincs is jobb módszer, mint az, ha az ember egy könnyed angol regényt olvas, franciául. A Bridget Jones írónőjének, Helen Fieldingnek könyve erre tökéletes lesz. Hamarosan el is kezdem, ki is szótárazom.

 

Na, de miért van az, hogy még egyik fentebb ismertetett könyvet sem kezdtem el? Természetesen azért, mert - mint minden olvasni szerető ember, aki sok könyvet kap karácsonyra -, éppen az ünnepek alatt kezdtem bele két (sőt már három) olyan könyvbe, amelyet már nagyon régen el akartam olvasni. El is mesélem, mi ez a három könyv:

 

Az utolsó ember  Mary Shelley nagyszabású utópiája a XXI. század Angliájában játszódik. 2073-ban járunk, a királyság már megszűnt, de az arisztokrácia még jelen van. És mi éppen egy fiatal arisztokrata társaság mindennapjain keresztül nyerhetünk betekintést az angol mindennapokba. A fülszöveg azt ígéri, hogy pusztító járvány jön majd, és háborúskodás. De odáig én még nem jutottam el. Egyelőre elandalítják lelkemet Mary Shelley gyönyörű, filozofikus gondolatai szerelemről, életről és halálról. Úgy különösen érdekes olvasni a könyvet, hogy a benne lévő ismertetőből tudom, az írónő a főbb szereplőket férjéről, Percy Shelleyről, barátjukról, Lord Byronról és saját magáról mintázta. Így olyan, mintha velük is beszélgetnék…

 

20200120_145205.jpg

 

A holtak beszélnek és a Minden napra egy halott / Déjá dead és Death du Jour Be kell vallanom, hogy az évek alatt nagyon megszerettem a Dr. Csont című sorozatot. A sorozat alapjául Kathy Reichs regényei és munkássága szolgál. Miután a sorozat már több mint két éve véget ért, nem tudok új részeket nézni. Ezért hát elhatároztam, hogy új izgalmak reményében megismerkedem a regényekkel, amelyek útjára indították a tévéműsort. És eddig nem is csalódtam. Bár a könyvek magyar címe rettenetes ponyvát sejtet, egyik sem az. Mindkét regény jól felépített és magával ragadó bűnügyi történet. Kathy Reichs világhírű törvényszéki antropológus. Kiváló tudós, aki remekül ért hozzá, hogy tudománya köré vérfagyasztóan izgalmas krimit írjon. Legyen szó akár kegyetlen sorozatgyilkosról, akár rejtélyes gyújtogatásról egy fagyos éjjelen, a könyveit eddig nem tudtam letenni. Ha ez továbbra is így marad, még lesz is mit olvasnom, hiszen idén márciusban már a 20. Temperance Brennan (Dr. Csont) kötet jelenik meg. A könyveket egyébként angolul olvasom, és mivel a színhelyük Kanada, az külön pezsdítő élmény, ahogy a szövegben keveredik az angol és a francia nyelv.

 

És Ti hogy vagytok? Mit kaptatok karácsonyra? Mit olvastok éppen? Meséljetek! Merci!:)  

 

                                                                                                              Bori

 

Ha tetszett a cikk és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr6015407232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vincentmarvinjules 2020.01.20. 17:11:40

Nahát! Nem tudtam, hogy a Doktor Csont regényekre épül, sőt, az írónő törvényszéki antropológus!
Az Anne Lister is nagyon izgalmasnak tűnik, bár a sorozatot nem bírtam...
Jó a lista! :)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2020.01.20. 18:05:26

@vincentmarvinjules: igen, Kathy Reichs volt a sorozat egyik producere is, a tudományosságra ügyelt.:) Szerintem azért a Gentleman Jacknek adj még egy esélyt, a könyvnek feltétlenül!

Köszönöm, jó fej családom és barátaim vannak, akiktől mindig szuper könyveket kapok!:))

ChristineJane 2020.01.20. 18:12:05

ÁÁÁÁÁÁÁ, az a könyv Az ember a Fellegvárban-ról nekem is kell! Mostakarom!:D Egyébként tényleg szuper lista, irigylem!:))

gertrudstein 2020.01.22. 15:05:58

Én a Mary Shelley-re vagyok nagyon kíváncsi. Rendkívüli nő volt, messze megelőzte a korát. Csak a Frankensteint olvastam tőle, szóval, kösz az ötletet :)

ChristineJane 2020.01.23. 11:15:50

@gertrudstein: töredelmesen bevallom, és sokáig azt hittem, Mary Shelley csak a Frankensteint írta... ezért is jó, hogy Puff írt Az utolsó emberről.:)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2020.01.23. 11:18:09

@gertrudstein: nagyon szívesen!:) @ChristineJane: Puff.:D így még nem mondta senki, köszi!:))
süti beállítások módosítása