25 évvel ezelőtt, 1999 húsvétján, egy szentendrei séta alkalmával kaptam egy könyvet. Pontosabban két jókora könyvet: a Monte Cristo grófjátAlexandre Dumas père mesterművét két kötetben. Akkoriban egészen Monte Cristo grófja-lázban égtem. A könyvet nyomban elolvastam (majd nemsokkal később még egyszer), az iskolából pedig rohantam haza, mert nálunk 1999-ben kezdték vetíteni a regényből készült kiváló sorozatot Gérard Depardieu főszereplésével. 

 

monte2.jpg

If vára (franciául: Château d’If), a Földközi-tenger azonos nevű szigetén áll, Marseille kikötője mellett. Edmond Dantès 13 éven át tervezte, hogy elszökik a szigetről, mielőtt sikerrel járt, és elindult, hogy bosszút álljon, amiért ártatlanul börtönbe vetették. (kép forrása: moly.hu)

 

A napokban pedig rá kellett jönnöm, hogy ez a Monte Cristo-láz engem bizony nem hagyott el, hiába telt el negyed század. Pár napja kiderült ugyanis, hogy hamarosan nem egy, de mindjárt két Monte Cristo grófja-feldolgozást is kapunk. Én pedig már a gondolattól is boldog lettem. Árulás, bosszú, szerelem és megbocsátás: Edmond Dantès története hamarosan moziban és tévében is érkezik. A "tovább" mögött a részleteket is elmesélem.

A Pierre Niney főszereplésével készült Monte Cristo grófja című filmet éppen tegnap mutatták be Cannes-ban. Franciaországban júniusban érkezik a mozikba, hozzánk pedig a port.hu információi szerint 2024. október 17-én. Az előzetes már itt van:

 

 

A készülő Monte Cristo grófja sorozatról még keveset tudni, de amit tudunk, az mindenképpen izgalmas. Francia-olasz koprodukcióban készül, de angol nyelven, Sam Claflin brit színész főszereplésével. Faria abbé szerepében Jeremy Ironst láthatjuk majd. A sorozatot az olasz közszolgálati tévé vetíti először, várhatóan még idén. Remélem, hozzánk is hamar eljut. Előzetes természetesen még nincs, de egy képet már tudok mutatni, amelyen Sam Claflin látható Monte Cristo grófjaként:

 

monte4.jpg

 

Be kell vallanom, mire megírtam ezt a bejegyzést már le is vettem a polcról a Monte Cristo grófját. Mire ezek a feldolgozások megérkeznek, már el is olvasom harmadszorra. :) Nézzétek csak, így kezdődik:

"A Notre-Dame de la Garde parti őrsége 1815. február 24-én jelezte a Szmirna, Trieszt és Nápoly felől érkező háromárbocos Pharaon hajót.

Mint rendesen, egy révkalauz azonnal nekiindult a kikötőből, érintette If várát, és a Morgion-hegyfok és Rion szigete között érte el a hajót."

(Alexandre Dumas: Monte Cristo grófja, Magyar Könyvklub, Budapest, 1999., fordította: Csetényi Erzsi)

 

Ha tetszett a cikk, és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

 

monte5.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr3314162421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineJane 2024.05.26. 16:12:25

Ó, épp a napokban néztem meg újra a 2002-es változatot, Jim Caviezell. Gyerekkoromban nagy élmény volt, de ma már kizökkent, hogy a végére mennyire eltávolodik a regénytől. És az is rossz szájízt hagy sajnos, hogy az utóbbi húsz évben Jim Caviezel mennyire kifordult önmagából, pedig ebben a filmben remek.

Ez szó, mint száz, várom az új feldolgozásokat, és újra el fogom olvasni a regényt én is.:)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2024.05.26. 16:20:06

@ChristineJane: én tegnap kalandvágyó voltam, és megnéztem az 1975-ös Richard Chamberlain-féle változatot. Hát.:) Vannak benne jó elemek, de alapvetően lapos. Nagyon remélem, hogy ezek az új változatok többet nyújtanak majd. Addig is olvasásra fel!:)
süti beállítások módosítása