Milyen mély a nyúl ürege?

2013.10.04. 10:31

2010-es ajánló, amely nem a Mátrixról szól. Van viszont benne Tim Burton, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman és természetesen, Stephen Fry. Ó, kell még egyáltalán ajánló?

Tegnap este moziban voltam. Tegnap este moziban voltam, csakis miattatok. Hiába na, jó dolog ajánlókat írni: az embernek moziba kell járnia, hogy tudjon miről írni. Tim Burton legújabb filmjét az Alice Csodaországban-t azóta vártam lélegzetvisszafojtva, amióta csak megjelent az első kép a Bolond Kalapos jelmezében borzongatóan vigyorgó Johnny Depp-ről. Úgyhogy tegnap, amikor végre bemutatták, este beültem a moziba, hogy ma már írhassak is róla Nektek!

Alice-in-Tim-Burton-s.jpgAz Alice Csodaországban című regény, amelyben Alice egy rémisztően vonzó álomvilágba zuhan egy nyúlüregen át, 1862 júliusában alig pár nap alatt készült el, egy akkor 10 éves kislány Alice Liddell kérésére. 1865-ben már mások is olvashatták. Folyatatása az Alice Tükörországban 1871 karácsonyán jelent meg. Mindkét könyv azonnal hatalmas siker lett és a mai napig világszerte népszerű. Most – és ha majd Ti is ott ültök a vászon előtt – mégis az lesz a legjobb, ha egy kicsit elfelejtitek, mit is olvastatok Lewis Carroll műveiben, különben könnyen csalódhattok. Tim Burton várva várt filmje ugyanis nem hagyományos értelemben vett adaptáció. A rendező addig formálta mindkét híres regényt egyszerre, amíg egy Tim Burton alkotás nem lett belőle. 

Anglia, Viktória királynő uralkodásának idején. Alice Kingley 19 éves fiatal nő, akitől környezetében mindenki azt várja, hogy szánja el magát végre és menjen férjhez. A vőlegényjelölt visszataszító, semmilyen látható jó tulajdonsága nincsen, de lord és ez a lényeg. Alice azonban képtelen eldönteni, mit tegyen, és amikor a fehér nyúl, amelyet gyerekkora rémálmaiból olyan jól ismer, hirtelen megjelenik előtte, habozás nélkül követi őt. Szédítő gyorsassággal zuhan bele saját rémálmaiba és szédítő gyorsassággal döbben rá: a döntés elől még így sem menekülhet el, ki kell találnia, merre haladjon tovább az élete...

 

Tim Burton a Disney stúdióval együttműködésben Lewis Carroll-hoz méltó, de igencsak hullámzó filmet forgatott. Egy pillanatig sem unalmas, és még úgy is tátva maradt a szám a látványtól, hogy abszolút hagyományos 2 dimenziós változatban néztem meg. A moziból hazafelé jövet, sokáig mégsem tudtam eldönteni, tettszett-e az Alice Csodaországban vagy nem. Furcsán elegyedett benne Tim Burton gyakran rettenetes, mégis magával ragadó fantáziavilága és egy tipikus Disney-féle családi kalandfilm. Illetve éppen hogy nem elegyedett: hol az egyiket emelte magasra a hullám, hol a másikat. Kiderült, a nyúl ürege korántsem olyan mély, mint hittem. Én családi kalandokra egyáltalán nem készültem föl, arra pedig végképp nem, hogy éles hangulati váltások lesznek majd a filmben. Végig kemény mesére számítottam. Hazafelé hát hullámoztam én is rendesen. Egészen addig, amíg már csak arra koncentráltam, ami igazán fontos. Hiszen a hangsúly ebben a Tim Burton-filmben is – mint előtte már annyi másikban – a két főszereplő Johnny Depp és Helena Bonham-Carter játékán van. Abban pedig nincs semmi hiba. A két színész minden rezdülése kész élmény. Johnny Depp Bolond Kalaposának bármilyen képtelenséget elhinnék „még reggeli előtt”. Helena Bonham-Carter Vörös Királynőjét pedig néha szinte már szeretem, mert nem önmagáért valóan kegyetlen, meg tudom érteni, hogy miért lett azzá.

Cheshire-Cat.jpg

Úgyhogy hétfőn megyek is újra a moziba, hogy ezúttal – engedve a csábításnak – IMAX 3D változatban izguljam végig Alice kalandjait. Minél közelebb van hozzám Johnny Depp, annál jobb! Még akkor is, ha éppen bolond, mint egy kalapos...

     

                                                                              Bori

 

 

 

Alice Csodaországban
(Alice in Wonderland)

színes, magyarul beszélő, amerikai fantasztikus film, 101 perc, 2010

rendező: Tim Burton
író: Lewis Carroll
forgatókönyvíró: Linda Woolverton
zeneszerző: Danny Elfman
operatőr: Dariusz Wolski

szereplők:
Mia Wasikowska (Alice Kingsley)
Johnny Depp (Kalapos)
Helena Bonham Carter (Vörös Királynő)
Anne Hathaway (Fehér Királynő)
Michael Sheen (Nyalka Nyúl)
Stephen Fry (Vigyori Úr)
Matt Lucas (Tutyika / Mutyika)
Alan Rickman (Bölcselő)
Crispin Glover (Kör Bubi)
Christopher Lee (Sárkánygyík)
Noah Taylor (Badar)
Barbara Windsor (Hőscincér)

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr525549309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamSherLocked 2013.11.05. 12:10:52

Uhúúú, se a filmet nem láttam még, se az ajánlót nem olvastam még. Valóban kicsit félelmetes, nekem inkább nagyon, főleg Johnny Depp... To be honest, én elfogult vagyok a rajzfilmmel kapcsolatban... :)

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2013.11.06. 12:28:19

@IamSherLocked: még nem láttad ezt a filmet?! Hát, az meg hogy lehet? Mondjuk én meg a rajzfilmet nem láttam még, szóval mindkettőnknek van mit pótolni.:)))

ChristineJane 2017.12.23. 19:34:37

Ez jó volt, de a folytatást már nem bírtam...
süti beállítások módosítása