Úgy 13 éves lehettem, amikor elolvastam az Üvöltő szeleket. Nyugtalanító volt, rejtélyes és félelmetes. Tudom, hogy el kell olvasnom újra, hogy még jobban megértsem, átérezzem a zsenialitását. Az újraolvasáshoz ad inspirációt egy hamarosan a mozikba érkező film, az Emily. A film az Üvöltő szelek szerzőjéről, a lázadó zseniről, Emily Brontë-ról szól. 

Emily Brontë (1818-1848) angol költőnő, regényíró, az angol romantika egyik legnagyobb prózaírója. Pedig csupán egyetlen regénye maradt fönn,  az Üvöltő szelek (Wuthering Heights, 1847). A mű az angol irodalom klasszikusa, sokak szerint az első modern angol regény, amely megkérdőjelezi a viktoriánus kor (1837-1901) társadalmi, erkölcsi és vallási értékeit. 

 

emma-mackey-emily.jpg

 

Készült már film Jane Austen életéről és Mary Shelleyről is. Charlotte Brontë és Elizaberh Gaskell műveit pedig többször földolgozták már. Itt volt az ideje, hogy Emily Brontë életéről is film készüljön. A főszerepben Emma Mackeyt láthatjuk majd. A fiatal francia-brit színésznőt most kezdjük megismerni. Legutóbb Kenneth Branagh Halál a Níluson-feldolgozásában szerepelt, mint  Jackie de Bellefort.

Az Emily című film 2022. október 14-én érkezik a mozikba, remélem, mi is hamar láthatjuk. Az előzetest megnézhetitek a "tovább" mögött: szenvedélyes és rejtelmes filmet ígér

 

 

Ha tetszett a cikk és nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről és ajánlókról, akkor kövesd A Kihagyhatatlan blogot a Facebookon is, és csatlakozz A Kihagyhatatlan csoporthoz is! Várok mindenkit szeretettel! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr6717909305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineJane 2022.08.21. 16:19:30

Ó, Emma Mackeyre fölfigyeltem a Halál a Níluson-ban! Ígéretes ez a film, de az biztos, hogy az Üvöltő szeleket újra kell olvasnom nekem is! Köszi, hogy emlékeztettél!:)

IamSherLocked 2022.08.21. 17:35:01

Ó, végre róla is készül film! :) jónak tűnik a csaj a szerepre. Remélem, nem lesz túl ömlengős. Már nincs is olyan messze a bemutató, biztos megnézem :) esetleg együtt? ;)
Én többször olvastam az Üvöltő szeleket. Egyszer még 19 éves korom körül, akkor teljesen levett a lábamról, azután pedig sok évvel később, és akkor már annyira nem, sőt, az addig legjobban tetsző részletek tetszettek már a legkevésbé. Érdekes ez, hogy változik az ember ízlése, vagy hangulata... mindenesetre filmadaptaciot nem voltam hajlandó megnézni belőle a könyv itt annyira erős.

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2022.08.21. 19:07:13

@IamSherLocked: én nagyon szívesen megnézném együtt!:) Bevallom, az Üvöltő szelekből még én sem láttam egyetlen adaptációt sem, szerintem megfilmesíthetetlen...

ChristineJane 2022.08.21. 19:11:11

@IamSherLocked: nagyon érdekes, amit írsz! Akkor most kellene elolvasnod harmadszorra, hogy megnézd, hogyan hat rád! És angolul vagy magyarul olvastad egyébként? Vagy így is-úgy is?:)
süti beállítások módosítása