2016 nyarán elhoztunk egy négy hónapos kiskutyát a menhelyről. Azóta ő a családunk szuper kutyája, Elmó. Róla még nem írtam a blogon. Mivel azonban a mai napon 4 éves, ezt most orvosolom. Boldog születésnapot, Elmó!

 

19023498_1605123326167197_35695093928428054_o.jpg

 

Kezdjük a különleges férfinévvel. Latin megfelelője az Erazmus, azonban a név úgy jött létre, hogy a német változat, az Elmár becézéséből önállósult, jelentése: nemes. Elmó még a menhelyen kapta a nevét, elsősorban azért, mert pofáján különleges csíkok vannak, amelyek ma már nagyon szépek, de kiskorában az elrendeződésük egy aranyos szörnyecskéhez tették őt hasonlatossá. A hatást csak fokozta szertelen viselkedése. A híres amerikai bábfilm-sorozat, a Szezám utca egyik aranyos szörnyikéjének a neve pedig nem más, mint Elmo.

Én persze négy év után már azt is tudom, hogy a kutyánkban Szent Elmo tüze lobog. A Szent Elmo tüze egy meteorológiai jelenség. A hajók árbocain felvillanó elektromos kisülés. Szent Elmo a III. században élt keresztény püspök és vértanú. A legenda szerint akkor is tovább prédikált, amikor villám sújtott le a közelében. Ez késztette a villámcsapással és viharral szembenéző hajósokat arra, hogy őt válasszák védelmezőjüknek. S ezért nevezik az árbocon felvillanó szikrákat a Szent tűzének.

Elmót, a kutyánkat is rendkívüli szikra hajtja az életben, és mindennap hálás vagyok, hogy ezt láthatom. De nemcsak a neve teszi ám különlegessé ezt a drága kutyát, hanem a nap is, amelyen született. Március 14-én született ugyanis, a nemzetközi pí-napon. Talán nem túlzás azt állítani, hogy a a matematika leghíresebb száma. A kör kerületének és átmérőjének hányadosaként definiálják.

 

 

Mivel én menthetetlenül bölcsész vagyok, aki távolról csodálja a számokat, ennél többnek a leírásával nem is próbálkozom, de azt higgyétek el, hogy nagyon is átérzem a különlegességét. A görög π betű egyébként a „περίμετρος” (perimetrosz, azaz kerület) szót rövidíti, először 1707-ben használták a híres szám jelölésére. Az első pí-napot 1988. március 14-én tartották, hiszen a -vel leggyakrabban két tizedesjegyes alakjában, 3,14-ként találkozunk. Pí-napon konferenciákat, ünnepségeket és vetélkedőket rendeznek.

Ma mindenki egy különleges számot ünnepel tehát, én pedig egy különleges kutyát is. Mert nincs is annál nagyobb öröm, mint amikor Elmó, egy szikrázó energiával végig futkározott nap után letelepszik a párnájára, és teljesen átadja magát annak a boldogságnak, hogy ott vagyunk körülötte. Mi pedig boldogok vagyunk, hogy velünk van.

 

Bónusz videónak, pí-nap alkalmából, pedig itt van Tom Hiddleston, amint a matematikát vonzóvá teszi. A mellett szóba kerül a relativitáselmélet és a Pitagorasz-tétel is. Ki ne hagyjátok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr3715415326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineJane 2020.03.14. 17:51:41

Elmó tüneményes, boldog születésnapot neki! Tom Hiddleston hangjával pedig nem tudok betelni, igazi stresszoldó ezekben a vírusos időkben, köszi! <3 <3

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2020.03.14. 17:56:00

@ChristineJane: :)) szívesen, a bejegyzést írni is egészen megnyugtató volt! <3

vincentmarvinjules 2020.03.14. 18:08:21

Aszta, ez nagyon jó!!!! :)

IamSherLocked 2020.03.20. 20:09:43

Nagyon merész és kedves dolog összekötni a kutyát Tom Hiddlestonnal.
Miután elolvastam a cikket, Tommal álmodtam mellesleg :D, szóval nagy hatást tett rám a cikk. :)
Boldog szülinapot Elmónak!

ChristineJane 2020.03.22. 11:25:41

@IamSherLocked: én például bármivel és bárkivel képes vagyok összekötni Tomot.:D

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2020.03.22. 11:29:38

@ChristineJane: amint látjátok, én is!:D
@IamSherLocked: :)) egyszer én is álmodtam vele, azt, hogy találkoztunk egy londoni moziban. Utána ki is mentem Londonba mozizni, de nem volt ott.:( Majd el kell mesélned, te mit álmodtál.:))

IamSherLocked 2020.03.22. 14:53:48

:D :D hát ez nagyon jó, ezt ki fogom próbálni majd veled, hogy tényleg igaz-e! Vigyázz, készülj, durva feladványok lesznek... :)
süti beállítások módosítása