Nemrég ért véget az Antikvárium.hu eltűnt könyvek nyomában indított blogversenye. A versenyen én végül nem értem el helyezést, de így is nagyon jó élmény volt! Például azért, mert a Samuel Pepys naplójáról szóló bejegyzésemet nagyon sokan elolvastátok. Úgyhogy most eredjünk is még egy kicsit Samuel Pepys nyomába, igazán megérdemli!

A naplóját számtalan formában közreadták, földolgozták már. Különösen azt a részt, amelyben az 1666-ban pusztító nagy londoni tűzvészt írja le. Én egy ilyen dramatizált változatot mutatok most Nektek. A - magát zseniálisan reklámozó - BBC a Radio 4-on elevenítette meg a tűzvészt, úgy, ahogy Samuel Pepys látta.

A nagy tűzvész 1666. szeptember 2-án vasárnapra virradó éjszaka vette kezdetét, a Pudding Lane-en. Thomas Farriner pék elment aludni úgy, hogy nem vette észre, az egyik kemencéje még parázslik. Ebből lett a baj. Vasárnap reggel Pepys, aki ekkor rangidős tiszt volt a Haditengerészetnél, felment a Towerba, hogy onnan figyelje a tüzet. Itt jegyezte fel naplójába, hogy a keleti szél miatt már tűzvész tombol. Addigra számos templomot, valamint legalább 300 épületet emésztettek fel a lángok, amelyek már elérték a folyópartot is. Kedd este a szél lecsillapodott, így szerdán, szeptember 5-én már hatékonyan tudtak védekezni a tűz ellen. De most már tényleg hallgassuk Pepyst!

UPDATE: Sajnos az a műsor, amit eredetileg betettem, már nem található meg a youtube-on, de ez műsor is nagyon érdekes.

01paul.jpg

01pepys.JPG

 Az égő Ludgate, a londoni városfal legnyugatibb kapuja. A Szent Pál-katedrális a távolban látható, ahogy éppen lángra kap. Ismeretlen festő műve.

 

(A blogversenybe egyébként O. Henryt is beneveztem.)

A bejegyzés trackback címe:

https://puffcinq.blog.hu/api/trackback/id/tr916882467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamSherLocked 2014.11.14. 18:33:36

Juj, de jó, hogy ilyenek elérhetők audió formában, annyira szép!! :)
Úgy sajnálom, hogy nem a te bejegyzésed nyert, mert a te írásod volt egyértelműen a legjobb!! De ezt mi tudjuk! :))

PuffCinq · http://puffcinq.blog.hu/ 2014.11.17. 09:46:42

@IamSherLocked: szerintem is nagyon szép, örülök, hogy megtaláltam! És a legfontosabb az, hogy neked/nektek tetszenek az írásaim, a többi csak jó játék volt!:)

ChristineJane 2018.01.04. 18:26:14

A kiállítás is zseniális volt!
süti beállítások módosítása